Mijn eerste dagen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu Mijn eerste dagen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dagen

Door: AnkeZegers

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 Juli 2012 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels al 4 dagen weg van huis en zit al 3 dagen in Zambia.

Op 1 juli ben ik rond 1 uur vertrokken van huis, na flink afscheid genomen te hebben van mijn vriendinnen en familie begon de eerste stap van de reis.

Eigenlijk heb ik niks te klagen gehad met de vliegreis, het ging heel soepeltjes. Ik vloog vanaf Frankfurt (waar ik de eerste helft voetbal heb kunnen kijken, proficiat Valerie!!)naar Johannesburg, vanuit daar vloog ik naar Livingstone. In het vliegtuig van johannesburg naar Livingstone kon je de Victoria falls al zien. SUPER MOOOI! Zoiets heb ik nog nooit gezien, echt supergroot! Tijdens de landing, die vrij ruw ging haha, zag ik al meteen dat ik in een heel ander land was. Alles was zand, en dan oook echt alles! Toen we geland waren moesten vanuit het vliegtuig gewoon over de landingsbaan naar het vliegveld lopen.

Op maandag 2 juli om 3 uur kwam ik eindelijk aan in het vrijwilligerstehuis. Een erg leuke en redelijke luxe plaats om te slapen. Ik ben hier ingedeeld met 3 andere mensen op een kamer. Een erg gezellig groepje uit Belgie, Canada en NY.

Het eerste wat we hoorden toen we aankwamen was dat we 2 dagen vakantie hadden in verband met feestdagen in Zambia, een goed begin dus!

De eerste dag ben ik meteen met de mensen van mijn kamer Livingstone ingegaan om wat dingen te bekijken en wat kwacha´s te pinnen. In het dorpje is het eigenlijk zoals in elk toeristisch dorpje, alle mensen lopen op straat en komen naar je toe om iets te verkopen.

De eerste avond hadden we meteen een goede binnekomer, omdat het een feestdag was gingen we in een lokale pub met alle vrijwilligers beerpong spelen! Helaas was ik kapot van de reis dus heb ik niet meegespeeld.

In de omgeving is er een harde weg, met flink wat hobbels en bobbels. Om deze harde weg zijn alleen maar zandweggetjes met nog meer hobbels en bobbels.

De tweede dag hebbben we vooral genoten van de zon.. In de middag hebben we informatie gekregen over de scholen waar we op gaan werken. Ik zit op de school Mwanda. Een hele kleine school. Het was deze avond volle maan, dus gingen we met alle vrijwilligers s'nachts naar de Victora Falls om naar de regenboog te kijken. Echt serieus WAUWWW! Niet te geloven hoe groot, mooi, indrukwekkend.. Helaas kon ik geen foto's maken omdat het te donker en te ver weg was. Maar wat een uitzicht!

Vandaag heb ik voor het eerst de klas leren kennen waar ik dus eeen maand de ochtenden mee ga werken. Het zijn kinderen van 8/10 jaar. Een hele drukke groep. En de lerares was hoog maar dan ook echt hoooooog zwanger. Ze liep heel vaak gewoon de klas uit en dan stond ik daar, gelukkig was ik met een andere meisje uit Nederland. En samen hebben we een aantal opdrachten aan de kinderen uitgelegd. Een leuke maar rare ervaring. Ze krijgen les in het engels maar heel vaak weten de leraressen de betekenissen van de woorden zelf niet eens.

In de middag ben ik naar de farm geweest. Hier heb ik in de stikhete zon moeten ploegen met de hand en de planten water geven. Heel chille mentaliteit, ze zeiden de hele tijd poeeh niet te hard werken.. Neem anders even pauze. Dus we hebben meer pauze gehad dan gewerkt! Toppp!! Helaas heb ik hier wel 2 blaren op mn hand aan over gehouden haha.

Ook hebben we met een groepje al wat activiteiten geboekt. Dit weekend word het white water rafting op de zambezi. Deze gaat richting de Victoria falls. Na het raften gaan we meteen door naar de sunset cruise! Heb er echt super veel zin in, al hoor ik veel horror verhalen van andere vrijwilligers haha. Eentje bijna verdronken, aiaiai.. Maaaar komt goed!

Tot nu toe is het in een woord: TOPPIEE!

Mensen die het hele verslag gelezen hebben SJAPOOO! En jullie horen snel weer van me!

X Anke

  • 04 Juli 2012 - 18:15

    Rachel:

    Yes je eerste bericht! Blij dat je het meteen na je zin hebt en respect dat je in de zon op het land bent gaan ploegen, bikkel! Maar het klinkt allemaal super, ik hoop dat er snel fotos zullen volgen zodat je ons nog jaloerser kan maken. Hou je taai en genietxx

  • 04 Juli 2012 - 18:16

    Loes Jacobs:

    Ha Anke!
    Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt!!
    Heel veel plezier nog met dit avontuur!
    Xx Loes

  • 04 Juli 2012 - 18:21

    Dion:

    Gij dat je het zo naar je zin hebt!!! Ik hou het hier in de gaten!
    Veel plezier!
    Xx

  • 04 Juli 2012 - 18:43

    Wilma:

    Heej meis, wat leuk om te horen dat het zo mooi en leuk is. Ben trots op je!
    Ik vond het wel eng je door de douane te zien gaan om te vertrekken naar het andere eind van de wereld....
    Heel Merselo leeft met je mee en is benieuwd naar je verhalen.
    Maak maar flink veel foto's dan krijgen we een idee hoe het er daar uit ziet.
    De kermis is inmiddels ook achter de rug. Gisterenavond zijn we nog uit geweest en dat was gezellig.
    XXX

  • 04 Juli 2012 - 18:52

    Bianca Stoter:

    Ha Anke!
    Wat een belevenis dit alles!!! Ik blijf je op de voet volgen!
    Doe je wel voorzichtig???
    Veel liefs van je nichtje!!

  • 04 Juli 2012 - 19:00

    Mariska:

    hey anke
    Fijn dat je goed aangekomen bent.
    Ga lekker genieten van je avontuur.
    We blijven je volgen,en doe voorzichtig.

    groetje mariska

  • 04 Juli 2012 - 19:09

    Leni:

    fijn dat de reis goed gegaan is, en dat je een leuk groepje hebt, geniet ervan en neem alles goed in je op, deze ervaring maak je misschien maar één keer in je leven mee. wij vinden 't leuk om je reisverslag te lezen en je te volgen in je avontuur. dus ik zeg, "schrijven maar".
    gr vanuut mersele

  • 04 Juli 2012 - 19:15

    Niels Van Rooij:

    Kijk, erg leuk om te lezen! Op na het volgende verslag! Enjoy youre time in Zambia! Gr Niels

  • 04 Juli 2012 - 19:25

    Sanne Geurtjens:

    Veel plezier Anke en geniet ervan! Voor je het weet is het weer voorbij. Succes xx

  • 04 Juli 2012 - 20:11

    Ans:

    Het eerste verhaal is al geweldig om te lezen. Het is zeker een hele andere wereld, beetje warmer en droger dan Nederland. Geniet ervan, supergoed van je dat je dit doet en je zult heel veel ervaringen daar op doen,
    groetjes, Ans

  • 04 Juli 2012 - 20:14

    Karlijn:

    Anke! Super vet om je eerste verhaal te lezen! Fijn dat je reis naar bestemming goed is verlopen! Echt Chill datje begin met vakantie! Kun je lekker uit rusten van je reis! Wel echt stoer dat je al meteen dingen gaat onder nemen met je roomies! Ik ben u echt benieuwd naar die waterval! Kan niet wachten om foto's te zien! Mij lijkten ook fijn dat je de eerste dag voor de klas staat met een andere Nederlander! Is denk ik makkelijker met overleggen! Ben al benieuwd naar je volgende verhaal! Xxxxx

  • 04 Juli 2012 - 20:44

    Wilma:

    Ik lees dat je je wat ziek voelt van de malariapillen. Ik heb op internet opgezocht dat die bijverschijnselen van korte duur zijn. Dus...
    XX

  • 04 Juli 2012 - 21:28

    Nikky:

    Zusterlief!!!
    Super vet je eerste verhaal! Ik vind het zo knap van je :D..
    Vanaf het fijne bericht dat je goed op de plek bent aangekomen ben ik helemaal ontspannen. Jou kennende ga je het vanaf nu alleen maar naar je zin krijgen.. Je verhaal klinkt in ieder geval op z'n Ankes al lekker enthousiast! Ga er lekker van genieten en hou ons op de hoogte!!
    Heel veel liefs van mij!

    ps. blaren op de handen is een keer wat anders dan op de voeten toch :p?

  • 04 Juli 2012 - 22:31

    Lisa:

    Omg, Anke die niet mee doet aan een drankspelletje?
    Weet je zeker dat het wel goed gaat met je? ;)
    Nee super fijn dat je helemaal veilig bent aangekomen
    en dat je het zo naar je zin hebt!
    En idd heel veel mooie foto's maken van al je leuke avonturen
    en mooie baby negertjes!
    Dikke kus!

  • 05 Juli 2012 - 00:00

    Liz:

    Super leuk dat je een blog bij houdt, zo ben ik ook fijn op de hoogte. En je verhalen klinken tot nu toe al echt gaaf, je gaat zeker een top maandje tegemoed! Geniet ervan!! Kisssssssssssie.

  • 05 Juli 2012 - 09:17

    Bram:

    Hey Skônsussie van me!
    Fijn dat alles zo goed verlopen is tot nu toe. Weg zenuwen, weg stress en op naar de chille tijd!
    Geniet ervan enuhh... je weet hoe hondjes boven water blijven he! Denk eraan bij het raften... :p
    xx

  • 05 Juli 2012 - 09:33

    Manon:

    ankiee-spankieee,

    wat een leuk verhaaltje!
    En wat een geluk dat er meteen een Zambiaanse feest dag is.

    Maar Anke, geen bierpong voor jou valt me toch echt tegen?
    Zonnesteeek opgelopen?
    hahahah als je in Venray maar weer op en top bent voor de KERMIS:) !

    Ook echt fijn dat je huis/kamer genoten leuk zijn.
    Geniet er van!!

    Kusjes

  • 05 Juli 2012 - 11:36

    Liane:

    geweldig dat je dit allemaal mee kunt maken;geniet ervan!

    groetjes uit Merselo

  • 05 Juli 2012 - 11:38

    Liane:

    geweldig dat je dit allemaal mee kunt maken. Geniet ervan! En ik volg al je ervaringen!

    groetjes uit Merselo

  • 06 Juli 2012 - 07:24

    Anouk:

    Hoi Anke,

    Wat een verhaal. Super knap van je om dit helemaal alleen te doen.
    Je weet, ik durf nog niet eens de grens van Nederland te passeren....
    Wat een ervaring om zo voor een onbekende klas te mogen staan. Ik zou wel eens willen weten hoe zo'n morgen eruit ziet. Gaat alles via boekjes of mogen jullie zelf bedenken hoe een les eruit ziet? Nou dit horen we vast wel als je weer terug komt. Maar dit gaat nog eventjes niet gebeuren. Geniet ervan meid. De kans is groot dat je dit maar 1x in je leven mag ervaren op deze manier. Vooral heel, heel, heel veel genieten.
    Ben erg trots op je.
    Doe wel voorzichtig (maar dit hoor je natuurlijk van iedereen).

    Groetjes Anouk
    ps: ik eet zondag wel een stukje vlees extra op de familiebbq (volgend jaar ben je er weer gewoon bij in levende lijven)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2012

Op naar mijn laatste weekje

18 Juli 2012

Chobe Safari

13 Juli 2012

Op naar het weekend

10 Juli 2012

Topweekend

06 Juli 2012

De eerste week
Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 911
Totaal aantal bezoekers 24646

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: