De eerste week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: AnkeZegers

Blijf op de hoogte en volg Anke

06 Juli 2012 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor al jullie leuke reacties!

Inmiddels ben ik weer 2 dagen verder waarin weer een hoop is gebeurd.

Donderdag hadden we weer vrij van school omdat er verkiezingen waren in Livingstone. Hiervoor in de plaats ben ik bij de Old Peoples Home in de ochtend gaan schoonmaken. We moesten met een groepje het hele buitengedeelte harken en vegen. Helaas kennen ze hier geen bezem met een steel, het leek een beetje op een heksenbezem alleen dan alleen het onderste gedeelte haha. We moesten dus de hele tijd voorover gebogen staan.

De mensen en de begeleiders in dit huis waren heel dankbaar en dat was wel een super gevoel.

In de middag ben ik naar hetzelfde tehuis toegegaan, hier moest ik dan de ouderen mensen vermaken met spelletjes zoals Bingo en Memory.

Toen we daar aankwamen kregen we een rondleiding langs alle mensen, dit was best zwaar omdat alle mensen op de grond zitten en allemaal in hun eentje. Ze zien er heel eenzaam uit, een beetje alsof ze het al opgegeven hadden.

Ik heb met een groepje mensen Bingo en Memory gespeeld. Ik heb een beetje vals moeten spelen tijdens het bingo omdat er een vrouw was die heeeeeeel graag wilde winnen. Dus deze heb ik maar even moeten laten winnen haha. Het spelletjes spelen was super leuk! De mensen waren super enthousiast en vermaakte zich echt.

Ook hadden we boeken meegenomen zodat de oudere mensen wat konden lezen en plaatjes konden kijken. Toen we opgehaald werden moest alles opgeruimd worden.. En toen gebeurde er iets wat echt mijn hart brak..

Er was een man (die geen engels sprak) en hij had de hele middag in een boek gebladerd. Maar hij wou dit boek ECHT niet terug geven. Hij snapte niet waarom hij het moest terug geven. Hij had echt tranen in zn ogen staan. En natuurlijk was ik degene die hem moest vertellen dat hij het echt af moest geven. Ik vond het zo zielig.. Ik heb hem toen ook beloofd dat bij het volgende bezoek dit boek weer meegenomen zou worden.

Vandaag heb ik mijn tweede lesdag gehad op Mwandi. Dit was een hele leuke dag. Samen met het nederlandse meisje (renske) hebben we een paar lessen mogen geven. Dit ging erg goed. Ook hebben we veel opdrachten na moeten kijken. Het is heel leuk om te zien dat de kinden zo graag alles goed willen hebben. Als we iets doorgestreept hadden omdat het fout was, kwamen ze na een tijdje rennend na ons toe met de verbeterde antwoorden. En wanneer we ze dan goed konden keuren waren ze echt super blij.

In de middag heb ik afterschool mogen doen. Dit was echt SUPER! Alle kinderen waren zoo super enthousiast. Ik moest gewoon spelletjes met ze spelen zoals frisbee en voetbal. Ik was met een aantal jongens, en die kwamen op het idee om een race te houden. Ieder van ons pakte een kindje op de rug en ging daar mee rennen. Wie het eerste terug was won. Na een keertje kwamen alle kinderen op ons afvliegen en besprongen ons van alle kanten. SPIERPIJN heb ik ervan! Ook hebben ongeveer 5 kinderen tegelijk mijn haren m (met grof geweld) ingevlochten. Ik vond het toen wel een leuk idee. Helaas kwam ik er in de douche achter dat ik dit beter niet had kunnen doen haha. Oeff helse pijn haha! Toen we opgehaald werden met het busje om te gaan rende alle kinderen het busje achterna, super mooi om te zien.

Voor maandag hebben we de opdracht gekregen een hele lesdag voor te bereiden. Superspannend haha! Maar ik heb er wel zin in!

Nu is het weekend en dat gaan we natuurlijk goed inluiden (anke stijl)! Vanavond gaan we naar een lokale bar, Fez bar.

Iedereen een heel fijn weekend! Tessa, drink een liefmansje op me haha!

xx

  • 06 Juli 2012 - 20:29

    Karlijn:

    Anke!,,

    Jou verhalen zijn echt super! Damme ik zie het voor dat die kinderen achter het busje aan rennen wat je ook in films ziet! Geniaal gevoel geeft dat of niet! Ik ben al benieuwd wat voor les jullie gaan geven maandag! Veel plezier in de lokale! Dat het nog leuker mag zijn dan nimma!

    Xxxx

  • 06 Juli 2012 - 20:29

    Karlijn:

    Anke!,,

    Jou verhalen zijn echt super! Damme ik zie het voor dat die kinderen achter het busje aan rennen wat je ook in films ziet! Geniaal gevoel geeft dat of niet! Ik ben al benieuwd wat voor les jullie gaan geven maandag! Veel plezier in de lokale! Dat het nog leuker mag zijn dan nimma!

    Xxxx

  • 06 Juli 2012 - 23:34

    Wilma:

    heej meis,
    Wat kun je lekker vertellen, het lijkt of ik het zelf meemaak.
    Ik ben zo blij dat je geniet van je avontuur. Hoe is het met je malariapilklachten?
    Maak je ook mooie foto's?
    Ik ben vanmorgen begonnen aan je kamer...
    Nu komen we net van d Artiest af. Alles is hier goed.
    Ik hou van je. XXX

  • 07 Juli 2012 - 07:31

    Roos:

    Anke,
    Ik vond het erg leuk om dit reisverslag te lezen, ik zie de hele film voor me.
    Ik ga er vanuit dat je Ankes stijl weer een geweldige avond hebt gehad en wens je veel leerzame momenten maar veural verrekkes veul schik toe.
    Super wat je doet! Ik blijf je volgen!

  • 07 Juli 2012 - 13:32

    Manon:

    Oooo fijn om te horen Ankiee dat je je stijl niet bent verloren ! Geniet ervan xxx

  • 08 Juli 2012 - 10:10

    Esther:

    Ha nichtje

    Wat gewelig om je berichten te lezen.
    En wat maak je toch vanalles mee kan me voorstellen dat het heel wat met je doet.
    Mooi om te lezen dat je de kindjes en de mensen daar zo blij kunt maken.
    Dat moet echt voldoening geven.
    Ik vind het super om je verhalen te lezen.
    En ik vind het super wat je daar allemaal doet.

    Tot gauw!

    Groetjes Esther en natuurlijk ook van Robert en Floor

  • 08 Juli 2012 - 11:32

    Frank:

    Ha die Anke,

    Leuk te lezen wat je daar allemaal doet en mag doen.

    Erg leuk en vooral een apart gevoel denk ik. Wat hebben we het hier in ons koude kikkerlandje toch goed. En wat is het toch fijn dat je zo'n fijn werk daar kan en mag doen toch....?

    Geniet er van en we houden je verhalen bij.....erg leuk.

    Groetjes van je neef Frank ,Christel en een knuffel van Nora

  • 08 Juli 2012 - 18:27

    Rinus:

    Ik zie dat je al een paar leuke en minder leuke leermomenten hebt gehad! Maak er iets leuks van en ik lees graag je volgende ervaringen. Groetjes, Rinus

  • 08 Juli 2012 - 20:33

    Marij:

    Ha die Anke,
    leuk om je ervaringen daar te lezen. je hebt een vlotte vertelstijl.
    Geniet van je tijd daar, en zorg voor goede herinneringen(foto's)
    Groetjes, Marij Michels

  • 09 Juli 2012 - 12:50

    Marcel Tonen:

    Ha die Anke, allemaal heel indrukwekkend. Wij blijven jou natuurlijk volgen.
    Geniet d'r van. Groetjes, vanuit een redelijk zonnig en soms "nat " Mèrsele.
    Marcel

  • 09 Juli 2012 - 18:24

    Marieke:

    Echt leuk om je verhalen te lezen Anke! Heel vet dat je al meteen bij de Victoria Falls bent geweest en al zoveel hebt meegemaakt! Geniet ervan!!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2012

Op naar mijn laatste weekje

18 Juli 2012

Chobe Safari

13 Juli 2012

Op naar het weekend

10 Juli 2012

Topweekend

06 Juli 2012

De eerste week
Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 900
Totaal aantal bezoekers 24643

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: