Op naar het weekend - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu Op naar het weekend - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu

Op naar het weekend

Door: AnkeZegers

Blijf op de hoogte en volg Anke

13 Juli 2012 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal,

Zoals ik al gedacht had was woensdag het afterschool programma erg leuk! Rustiger als de eerste keer, en ik heb mijn haren deze keer niet in laten vlechten haha. Vond het toch iets te pijnlijk! Een meisje wou het wel bij me doen maar ik zei dus nee dankje dat wil ik niet. En toen sloeg ze me in mijn gezicht! Platte hand vol tegen mn wang haha. Dus daar heb ik ook even de lerares uit moeten hangen en haar duidelijk moeten maken dat dat niet hoort. Ook was er een super schattig jongetje dat de hele tijd bij me was, en deze moest echt overal om lachen. Was echt super!

Donderdag stond ik met Renske in een keer alleen voor de klas. Onze lerares had een meeting vertelde ze ons 's ochtends.. Erg prettig..

Gelukkig ging het wel allemaal goed en heb ik de kindjes een stuk beter leren kennen. Na de middag had ik het project farming. Dit is altijd een best relaxed programma. We waren deze keer maar met zijn 2-en dus we hebben alles heel rustig aan kunnen doen. Op een gegeven moment moesten we " bedjes" maken voor de planten.. MOEILIJK!

Ze hadden het ons een keer voor gedaan, en het zag er zoo simpel uit. Dus wij dachten goh appeltje eitje, doen we even! Helaas.. We hebben geen een bedje in ons eentje kunnen maken. Telkens kwamen ze lachend naar ons toe om weer te helpen.

Vandaag heb ik 's ochtends weer lesgegeven en ik heb hierbij foto's kunnen maken. Als de kinderen eenmaal de camera gezien hebben zijn ze door het dolle heen haha! Na de middag ben ik bij YCTC geweest. Dit is een naschoolse opvang. Hier was het erg rustig en heb ik met een paar kinderen een puzzel van (JAJA) Holland gemaakt!

Helaas zijn er ook weer wat zwaardere dingen gebeurd. Een aantal mensen van de groep hadden met wat schilders gepraat en hier kwamen wel wat nare dingen uit. Zo zeiden ze bjivoorbeeld dat het hier normaal is dat mensen rond 50 jaar overlijden. Ook zeggen ze dat Zambia door de Malaria muggen langzaam uitsterft. Ik denk er dus ook aan om misschien mijn donatie (mede dankzij jullie allemaal) aan malarianetten uit te geven.

Morgen vertrek ik op de Chobe Safari. Bijna de hele groep gaat mee, dus dat gaat weer een super weekend worden! Natuurlijk word er de nodige drank ingeslagen voor een nachtje bushbush partyen!

Na het weekend laat ik weer wat horen en hopelijk met heel veel mooie foto's van heel veel wilde dieren!

x Anke

  • 13 Juli 2012 - 16:36

    Peter Bouten:

    Ha Anke,
    mooie foto's en leuke verhalen. Volgens mij heb je wel bijzonder haar, want iedereen wil ff voelen zo te zien. Geniet van het weekend en van deze super-ervaring.

  • 13 Juli 2012 - 17:08

    Karlijn:

    Hej Anke!

    Lijpe dat het weer super was! Wel echt heftig dat er zoveel mensen sterven aan malaria! Damm iets om voor stil te staan!

    Veel plezier in de Bush bush!

    Xxxxxx

  • 13 Juli 2012 - 17:42

    Loes Jacobs:

    Weer erg leuk om te lezen hoe het met je gaat!
    Klinkt ook als een erg goed idee om malarianetten te schenken, zo te horen hebben ze die hard nodig!

    Fijne weekend!!

  • 13 Juli 2012 - 18:16

    Tara:

    Heey anke!

    echt heel leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te bekijken.
    wel heftig wat je allemaal ziet!

    succes en vooral veel plezier!

    xxx tara

  • 13 Juli 2012 - 18:31

    Anouk:

    Het blijft leuk om te lezen hoe jij je dagen in Zambia gevuld krijgt.
    Ik heb wel heel erg moeten lachen om de "bedjes" die je moest maken voor de planten. Hier zul je nog vaak door je vader mee voor de gek gehouden worden... Dochter van een hovenier....
    Laat ze maar lachen meid.
    Leuke foto's ook. Nu kunnen we ons echt een beetje inleven en alle verhalen een plaatsje geven.
    Een heel fijn weekend daar in het warme Afrika. Wij slaan in Venray de zomer dit jaar over en beginnen meteen aan het najaar.

    Groetjes Anouk

  • 13 Juli 2012 - 20:37

    Rinus:

    Lijkt me geweldig om dit zoals jij mee te mogen maken. Hoe kort de ervaring ook moge zijn je komt met een enorme bagage aan ervaringen naar huis! Ik wens je verder veel succes en by the way het is daar geen weer om voor de coopertest te trainen! Of wellicht toch wel, alle goede lopers komen uit Afrika, je hebt dus een voorsprong. See You, Rinus

  • 13 Juli 2012 - 22:04

    Lisa :

    Echt te schattig al die kindjes!!
    Heel fijn weekend! Xx

  • 15 Juli 2012 - 15:15

    Wilma:

    Heej,
    Fijn om je weer "te zien" .
    Leuk dat het gelukt is met de foto's. Kunnen we wat meer zien van je leven in Zambia.
    Blijf jezelf en blijf genieten.
    Liefs

  • 15 Juli 2012 - 15:49

    Wilma:

    Trouwens je kamer ziet er best opgeruimd uit......
    Grapje..

  • 15 Juli 2012 - 17:45

    Rianne Aarts:

    Hoi Anke,
    Wat een ervaringen maak je daar mee.
    Kei leuk om dit te lezen.
    Geniet er van!!

  • 16 Juli 2012 - 10:57

    Tiny En Herman:

    Hoi Anke

    als wij de foto`s zien, en zien hoe warm het er is, dan durven we niet meer naar buiten te kijken, hier valt maar een ding...en dat is regen, wij zien je gewoon genieten, en dat is toch ( om met jouw woord te spreken) SUPER !!

    Het is een hele ervaring, en je steekt het allemaal bij je bagage. Prachtig toch.

    Ik zie wel dat er best nog wel wat bedden, gordijnen, en banken mogen komen, dus ligt er een ganse markt open, kijk eens rond voor een geschikte showroom HAHA !!!
    Anke geniet, wij genieten dus meer van je verhalen als van ons weer, want dat zijn heel andere verhalen !! totwerris wo
    Tiny en Herman

  • 16 Juli 2012 - 15:25

    Esther,Robert,Floor:

    Hoi Anke

    Wat geweldig om je foto's te bekijken.
    Nu hebben we een beetje een beeld bij al die mooie verhalen van je.
    Wat maak jij een hoop mee zeg!
    Prachtig om die kindjes zo met je te zien...........

    Geniet van deze geweldige belevenis!
    Wij genieten van je mooie verhalen.

    Groetjes uit het "natte Merselo".

    Floor,Robert en Esther

  • 17 Juli 2012 - 18:45

    Diny En Ger:

    Hoi Anke,

    Uit de verhalen en de foto's blijkt dat je het goed naar je zin hebt, zelfs als er kinderen aan je haar zitten te friemelen. Als wij de foto's met jou tussen de kinderen zien, valt het verschil in huidskleur wel duidelijk op. Dit verscil zul je aan het eind van je stage zeker niet weggewerkt hebben.
    Hopelijk wordt je niet al te zeer geplaagd door het rondvliegende prikkende spul, zodat je kunt genieten van deze tijd, die achteraf hopelijk veel langer had mogen zijn.

  • 18 Juli 2012 - 15:52

    Steven:

    Hee Anke!
    Leuk om je verslagen en foto te zien!
    Ben wel erg jaloers dat je geraft hebt op die wilde rivier, zou ik ook wel willen!
    Ik blijf je volgen!

    Heel veel plezier, en geniet ervan!
    Steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2012

Op naar mijn laatste weekje

18 Juli 2012

Chobe Safari

13 Juli 2012

Op naar het weekend

10 Juli 2012

Topweekend

06 Juli 2012

De eerste week
Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 803
Totaal aantal bezoekers 24644

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: