Chobe Safari - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu Chobe Safari - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anke - WaarBenJij.nu

Chobe Safari

Door: AnkeZegers

Blijf op de hoogte en volg Anke

18 Juli 2012 | Zambia, Livingstone

Muli kwa Bwanji!

Hallo allemaal,

Helaas heb ik nu heel weinig tijd om een blog te plaatsen dus ik ga vandaag nog geen foto's plaatsen.. Deze komen natuurlijk wel heel snel!

Chobe safari, 's ochtends werden we om 7 uur opgehaald. Helaas waren we niet al te fit ivm uitgaan en happy hour (50% korting!) de nacht ervoor. Natuurlijk moesten we wachten op een paar jongens die een giga kater hadden en niet op konden staan haha. Een van de jongens was opgestaan en meteen voorover gekiept.. Hilarisch! Echt een goed begin haha!

Toen zijn we naar de grens gereden om naar Botswana te gaan. De grens is super vet, omdat je dan op het 4landen punt bent. Je kunt dan verschillende kanten op om verschillende landen binnen te komen.

Eenmaal over de grens werden we opgehaald door mensen van de Chobe safari. Helaaas zat ik net bij de chagerijnige man. Het enigste wat hij zei was is iedereen al klaar, kunnen we al gaan.... Dat was een beetje minder haha.

We werden naar het hoofdkantoor (geen idee hoe ik het anders moet noemen) en daar kregen we toch een mega lunch! Potverdommeee heeerlijk! Daarna werden we met een volle buik naar een boot gebracht waar we een cruise kregen, hier zagen we al een hoop dieren zoals: Nijlpaarden, Krokodillen, Olifanten, Apen.

Daarna begon de jeepsafari in het chobe park. Het chobe park is echt te vergelijken met de natuur van de lion king! Echt te mooi!! Ik was de hele tijd op zoek naar het olifantenkerkhof en de koningsrots, helaas hierin geen succes haha. Wel hebben we veeeeeeeel andere dingen gezien. Olifanten (heeeeel veel) Giraffen (ook heel veel) Apen, Zebra's, Antilope.

Toen werden we na het zien van een schitterende zonsondergang naar ons "kamp" gebracht. Midden in het park. Geen hekken, geen bescherming.. Alleen maar tentjes! De wc was een tentje met daarin een wc bril op ijzeren palen en een gat in de grond. DIEHARD kamperen dus! Er was al een vuurtje gemaakt voor ons en daar zaten we allemaal omheen toen we opeens van een reisleider allemaal stil moesten zijn. Hoorden we een leeuw brullen! Sjongejonge vanaf dat moment was ik echt bang haha. Ik heb de hele tijd met mijn zaklamp de bossen in de gaten gehouden. En het werd alleen maar beter toen ze begonnen te vertellen dat een stelletje een keer opgegeten was door een leeuw omdat ze een foto van hem knipte.

Nouuu na wat supergrappige traditionele dansen gingen we naar bed toe. Ik sliep met een nederlands meisje in de eerste tent. Mijn gedachte was dan ook meteen.. Oh nee we zijn de eerste die gepakt worden. Nou opzich zijn we redelijk snel in slaap gevallen en had ik een hele goede nachtrust tot op het moment dat Isabelle (het nederlandse meisje) wakker schrok van een nachtmerrie. Ze werd schreeuwensd wakker en riep wasr ben ik? Is daar iemand? Nouja ik was er dus ik zei jaa wat is er.. En ze dacht dat ze helemaal alleen in het bos was, en ik probeerde haar ervan te overtuigen dat het niet zo was.. En natuurlijk kun je op zo'n moment noooit je zaklamp vinden! En ja had ik hem eindelijk, moest ik dat rotding ook nog opdraaien voor licht! Maaar ook dat is allemaal goed gekomen!

De tweede dag werden vertrokken we om 7 uur voor de tweede dag safari. IJSKOUD! Mijn hemel, 2 truien, 1 vest, 2 paar sokken, een sjaal en een deken verder begon ik het aardig warm te krijgen. Maar dit mocht de pret niet drukken. Want na twee lange vermoeiende dagen kan ik zeggen dat ik buffels, olifanten, giraffen, nijlpaarden, krokodillen, apen, antilopen, leeuwen, luipaarden en zebra's in het wild gezien heb!

Helaas, heb ik van dit nachtelijke avontuur een fikse verkoudheid opgelopen. Maar goed ze hebben hier een pharmacy, en na een paar slokken anti flu drank (BAHBAH) gaat het nu weer een stuk beter!

Ik ga snel naar mijn goed vezorgde avondmaaltijd toe, en ik post snel wat foto's en meer verhalen natuurlijk!

Tot snel,

xx




  • 18 Juli 2012 - 20:08

    Wilma:

    Wat weer een belevenissen. Toen we Oma vertelden dat je olifanten, giraffen enz. had gezien vroeg ze of daar een dierentuin was....
    Het moet een geweldige belevenis zijn. Effe een vraagje: je werkt toch ook wel eens?? Grapje.
    Hier is alles HEEL ERG RUSTIG. Volgende week krijgen we mooier weer en daar is iedereen blij mee.

    Liefs en groetjes
    XX

  • 19 Juli 2012 - 11:26

    Anouk:

    Ha die Anke,

    Wat een verhalen.
    Ik moest er niet aan denken om in een tentje te kruipen in de middle of nowhere.
    Misschien was het maar goed dat jullie de avond van te voren een feestje hadden en daardoor de volgende dag de slaap goed konden gebruiken. Jammer dat je dan weer geconfronteerd werd met een nachtmerrie. Je zit dan volgens mij meteen rechtop in je slaapzak. Welk beest staat er nu aan mijn tent !!!! Voor dat meisje natuurlijk echt heel vervelend.
    Wat ben ik benieuwd naar de foto's.
    Tot het volgende reisverslag. Kun je niet een paar weken langer blijven want ik kijk gewoon uit naar de verhalen. Hihihi.
    Heel veel groetjes
    Anouk

  • 19 Juli 2012 - 12:05

    Seray:

    Ankieee,

    Leuk om al je verhalen zo te lezen! Je hebt al heel wat dingen ondernomen en meegemaakt.
    En gelukkig gaat het feesten daar voor jou ook gewoon door haha ;)
    Ik kiek uut nao ow volgende verslag!!

    Geniet er van mechje,
    Liefs Seray

  • 19 Juli 2012 - 12:06

    Esther:

    Ha Anke

    Wat een belevenis zeg!
    Echt niks voor mij tussen al die beesten......en dan ook nog kamperen..........
    Maar je hebt er van genoten leuk om te lezen.
    Als je jou verhalen leest zit je er helemaal in je schrijft super leuk!

    Ben benieuwd naar de foto's.

    Groetjes Esther

  • 24 Juli 2012 - 13:14

    Manon:

    Hahaha Anke! Gelukkig drink je daar nog goed.
    Zou al bang zijn dat je vocht te weinig kreeg!

    Wel echt vet hoor om die dieren in het echt te zien.
    Super ervaring! En het kamperen , ben trots op je!

    Geniet nog van het laatste weekje!!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Vrijwilligerswerk met Activity International

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2012

Op naar mijn laatste weekje

18 Juli 2012

Chobe Safari

13 Juli 2012

Op naar het weekend

10 Juli 2012

Topweekend

06 Juli 2012

De eerste week
Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 24645

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: