De reis.. - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu De reis.. - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu

De reis..

Blijf op de hoogte en volg Anke

01 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Hallo allemaal,

Zoals de meeste weten ben ik de 29ste vertrokken naar Nieuw Zeeland om hier te beginnen aan een spannende maar ook geweldige ervaring.

De dagen voor vertrek waren er telkens mensen van wie ik al "afscheid" moest nemen. Niet leuk en mentaal vermoeiend. Vriendinnen kwamen om de beurt langs, in groepjes of alleen. En van Nikky moest ik op pap zijn verjaardag al afscheid nemen, erg zwaar! Maar goed, dat hoort erbij en het is alleen maar een goed teken dat dat allemaal zo zwaar was. Op schiphol ging het afscheid nemen van mama en papa heel snel en er was weinig ruimte voor het besef en de tranen, achteraf waarschijnlijk maar goed ook!

Wat een reis! Bij elkaar heeft het zo'n 30 uur geduurd voordat we ons hostel in het centrum van Auckland bereikte. Het eerste vliegtuig bracht ons van Schiphol naar Dubai, een redelijk klein vliegtuig met weinig been en beweeg ruimte. Slapen zat er dus helaas niet in, wel prima vermaak met films en series (jullie weten dat ik me daar wel een uurtje of 6 mee kan vermaken).

In Dubai 4 uur de tijd gehad om het vliegveld, de mensen en de shops te bekijken. Toen in het vliegtuig richting Melbourne waar we naar een korte stop voor tanken weer verder zouden vliegen naar Auckland.

Dat was wel even wat anders, mega vliegtuig, beenruimte, kussens, dekens, slaapmaskers. Alles zat er in! Helaas is in een vliegtuig slapen nog steeds niet ideaal, en heb ik af en toe een half uurtje mijn ogen dicht gehad.

In Auckland aangekomen zijn we met de bus richting het centrum van Auckland gereden, dat duurde ongveer 45 minuten. En toen eindelijk aangekomen bij het hostel (Nomads backpackers Auckland). Mooi en gezellig hostel! We delen de kamer met 6 andere mensen, al deze mensen zijn vrijwilligers en werken in het hostel. Erg gezellig!

Met onze jetlag zijn we om 7 uur gaan slapen en de dag erna om half 8 wakker geworden. Heeeerlijk!

Vandaag is dag twee, vamorgen om half 8 opgestaan om even de stad te bekijken. Heerlijk langs de haven gelopen om even wakker te worden. Om 10 uur hadden we een meeting met onze stagebegeleider, hier werd uitgelegd wat ons allemaal te wachten stond.

We gaan veel mensen ontmoeten dat is wel duidelijk. Onze taak word vooral om te zorgen dat mensen die in nieuw zeeland gaan stage lopen via ons bedrijf het leuk hebben. We moeten doorgeven als er leuke activiteiten in de buurt zijn, zodat ze daar ons en andere stagaires kunnen ontmoeten (dat betekend voor ons, gratis uitjes!!). Ook moeten we promotie werk op facebook en wordpress doen. Wekelijkse updates over wat er gebeurd bij INTERNeX moeten geplaatst worden. NAtuurlijk moeten er ook wat administratieve dingen gebeuren.

Alsof dat nog niet leuk genoeg is mogen we de eerste twee maanden ook nog eens werken in een hostel. Daarvoor krijgen we gratis verblijf. We zullen achter de receptie staan. Hier zullen we dus ook wel genoeg mensen ontmoeten.

Na al deze informatie zijn we, op advies, naar Devonport geweest. Hier moesten we met een bootje naar toe. Opzich is dat stadje zelf niet zo bijzonder. We zijn daar een berg opgelopen waar we de hele skyline van auckland konden zien! Heel mooi, helaas was het wel bewolkt dus was de bekendste toren van nieuw zeeland niet goed te zien.

En nu dag twee al weer bijna voorbij. Vanavond waarschijnlijk nog even een rustig avondje.. Toch nog wat moe van de reis.

Jullie horen snel wat van me, en ik hopelijk ook van jullie!

Liefss

• 01 Augustus 2014 - 10:10

Mariska:

Hoi Anke

Leuk je zo op de hoogte te houden.
    We hopen dat je daar een fijne tijd hebt.
    Gr Mariska martijn bregje en lars

• 01 Augustus 2014 - 11:55

Ans:

Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen! Nu kan het echt gaan beginnen en kun je van je stage gaan leren en genieten.
    Succes met alles en ben benieuwd naar de reisverslagen!
    Groetjes, Ans

• 01 Augustus 2014 - 21:42

Tiny En Herman:

Hallo Anke, of is dat daar ENK....
    We zijn blij dat alles tijdens de reis zo goed is verlopen, en we zijn blij dat er weer reisverslagen komen zodat we een beetje kunnen mee genieten op afstand.
    Aan je verslag te merken ben je al echt op je plek, geniet, en geniet, en laat ons mee genieten, we kijken uit naar je volgende verslag, en wij gaan kermis vieren..groetjes. Tiny en Herman

• 02 Augustus 2014 - 13:15

Anouk:

Lieve Anke,

Wat geweldig om te lezen.
    Ik voel het gewoon, je gaat je daar in NZ helemaal vermaken. Veel nieuwe mensen leren kennen en dat is iets wat jou gewoon heel goed afgaat. De backpackers zijn daar inderdaad prachtig. Van vele gemakken voorzien.
    Anke, lekker genieten meid. We gaan je natuurlijk heel erg missen maar als je maar blijft schrijven dan reizen we gewoon elke keer een beetje met je mee. NZ is prachtig en je zult nog vele mooie plekjes gaan zien.
    Heel veel succes met je nieuwe "baan". Komt helemaal goed!