Zonnige tijden - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu Zonnige tijden - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu

Zonnige tijden

Blijf op de hoogte en volg Anke

19 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes!

Na wat maandjes van wind en regen begint het zonnetje eindelijk te schijnen in Auckland! Nu schijnt de zon hier ietsiepietsie harder dan in Nederland door iets met de ozonlaag.. En daar kwam ik een klein beetje te laat achter haha..

Op een vrij zaterdagje dacht ik even lekker buiten op het dakterras te zitten met mijn laptopje om nog een paar dingetjes af te handelen. Na ongeveer een uurtje besloot ik om mijn laptop weg te doen en even te gaan genieten. Liggend op een van de bankjes voelde ik het zonnetje lekker prikken op mijn huid. Met een flesje water aan mn zij en een fris windje om me koel te houden dacht ik dat alles prima verliep.

Na een paar uurtjes besloot ik naar binnen te gaan om me klaar te gaan maken voor een avondje stappen in Ponsonby. Oeps, MEGA ROOD! Mijn gezicht, hals en armen waren compleet verbrand! Toch maar even snel de douche in gesprongen met het idee dat ik het daarna wel kon verbergen met een beetje make-up. Helaas, ook dat is niet gelukt! Overal waar ik kwam lagen mensen in een deuk over mijn rode kop haha! Ik kon er gelukkig zelf ook wel mee lachen dus dat scheelde wel. Gelukkig was het de dag erna al wel veranderd naar bruin, met een flink aantal zomer sproetjes.

Het werken bij de receptie gaat nog steeds allemaal goed, ik word steeds zelfverzekerder en dat is erg fijn! Wel heb ik weer een wat dingetjes mee gemaakt bij de receptie. (ongeveer) Een week geleden stond ik samen met Astrid achter de receptie, op het moment dat mijn pauze net begonnen was kwam er een vrouw naar de receptie toe die een beetje aggresief werd. Astrid was een klant aan het helpen maar dat maakte die vrouw niks uit. Ze wou perse nu haar "fucking suitcase", dit bleef ze de hele tijd maar herhalen. Omdat astrid met andere klanten bezig was dacht ik, oke ik help deze klant nog wel eventjes.

Alle koffers van de klanten worden onder opgeslagen in de travel shop. Deze sluit om 6 uur en daarna kunnen wij nog naar beneden gaan om de koffers voor ze op te halen. Ik liep dus samen met deze vrouw naar beneden. Ze gaf een beetje een dronken indruk en ze bleef maar schreeuwen om haar "fucking suitcase". Op een gegeven moment was ik een beetje klaar met haar aggresiviteit dus zei ik dat als ze nu niet normaal en rustig zou doen dat ze dan de volgende dag maar terug moest komen voor haar "fucking suitcase". Nou ze stemde er mee in en ze werd iets kalmer.

Ik haar naar de ruimte met de koffers gebracht waar ze begon te wijzen naar een van de koffers. Dat is de mijne zei ze. De koffer die ze aanwees zat vast gemaakt aan een witte handtas. Ze bleef beweren dat dat haar koffer was maar die tas niet, ook begon ze weer wat aggresiever te worden.. Uiteraard is het een beetje vreemd als twee tassen aan elkaar zijn gemaakt zonder dat ze bij elkaar horen. Dus ik dacht ik check even het naamkaartje, de naam was niet een match met de naam van de aggresieve vrouw. Dus ik weer samen met die vrouw naar boven die weer alleen maar kon schreeuwen dat ze haar "fucking suitcase" wou. Op het moment dat ik weer achter de receptie stond om haar uit te leggen dat ze morgen maar terug moest komen was ze er al vandoor. Dus waarschijnlijk wist ze goed dat het niet haar tas was en had ze gehoopt niet betrapt te worden. Vreemd gebeuren!

Bij INTERNeX gaat alles zijn gangetje, we zitten nu in de druktste periode wat betekend dat we vooral veel orientations doen. Over een tijdje word het weer iets rustiger en krijgen we wat meer tijd voor onze stage opdrachten. Over deze stage opdrachten hebben we laatst nog een meeting gehad met Chris, op zijn Nieuw Zeelands. De eerste vraag die we kregen toen we binnen kwamen voor de meeting was: wie wil er een biertje! Leuk zo'n meetings haha! Onder het genot van een biertje hebben we het een en ander besproken. Een van onze opdrachten gaat worden om een boekje te maken met alle informatie die de kandidaten nodig hebben als ze in Nieuw Zeeland zijn. Informatie over bijv. openbaar vervoer, uitjes, klimaat en cultuur. Om deze boekjes te financieren moeten we ook een sponsorplan gaan schrijven en sponsors gaan werven. Klinkt in mijn oren erg leuk en ik heb ook echt zin om hier mee te beginnen!

Okeee natuurlijk werk ik niet alleen maar en is er ook nog tijd voor feestjes en uitjes. Nu is het vooral feesten geweest in de afgelopen weken..

Nomads is een droog hostel, wat betekend dat er geen alcohol mee genomen mag worden in het hostel. Mensen die dit wel doen moeten dit inleveren bij de receptie en kunnen het na hun verblijf weer ophalen. Nu halen de meeste mensen hun alcohol niet meer op.. Wat gunstig is voor ons natuurlijk!

We hadden laatst weer een huisfeestje met het personeel. Daar werd alle het alcohol wat in het hostel achter gebleven was mee naar toe genomen, IDEAAL! Nu hadden mam en pap mij ook nog een leuk spelletje Pim Pam Pet opgestuurd, dus ook deze werd meegenomen! Weer een erg gezellig avondje met een erg competitief spelletje Pim Pam Pet. Richting het einde van de avond viel de electriciteit ook nog eens uit, waardoor we allemaal in het donker zaten. Iedereen verstopte zich en ik ben me wel 20x kapot geschrokken van mensen die ergens in een hoekje verstopt zaten. Maar goed, leuke avond!

Ook zit elke donderdag kroegentoch er nog steeds in, wat jullie wel aan de foto's op fb kunnen zien waarschijnlijk! Nog steeds is dit elke keer erg gezellig!

Ook voor de komende weken staan er wat leuke dingen op het programma. Deze donderdag ga ik samen met een aantal van het personeel op een gratis tripje van Maritime museum. Hierbij gaan we ook zeilen! Erg spannend dus! De week daarna hebben we op woensdag een feestje van Stray en op donderdag een feestje van Kiwi experience.

En als laatste ga ik samen met Vee(rle), een meisje op mijn kamer, een trip plannen door het noordereiland. We gaan samen, waarschijnlijk in januari, een spaceship huren en dan t land door cruisen! Een spaceship is een super vette auto met in plaats van stoelen achterin een bed/grill en dat soort dingen! Kamperen in een auto dus! We zijn druk bezig met het plannen van de reis en details zullen later nog wel volgen!

Oke peeps, dit was het weer even voor deze keer. Bedankt maar weer voor het lezen. Alle lieve reacties elke keer vind ik super om te lezen, dus ook bedankt daarvoor! Hou me op de hoogte over de spannende zaken in Merselo/Venray!

Liefs Anke


  • 19 Oktober 2014 - 08:12

    Anouk:

    Ha die Anke,

    Wat geweldig om al je verhalen te lezen.
    Ik loop heel wat verslagen achter want de computer is kapot. Nu vertelde Yentl mij dat ik jou verslagen ook gewoon via de Ipad kan lezen..... Daar heb je weer een jonge dochter voor nodig die zo'n oude moeder dat moet uitleggen! Ach ja, er zijn ergere dingen.

    Echt Anke, wat een verhalen. Ongelooflijk!
    Geniet ervan maar ik lees dat je dat wel optimaal doet.
    Zoals je weet zitten wij op dit moment met je moeder en Nikky in Antwerpen. Ook niet slecht.
    Ook wij hebben een reisverslag hoor. Nu 1 uurtje winkelen hadden we al flink gescoord.

  • 19 Oktober 2014 - 13:59

    Rachel:

    Hee Anke,

    Dat klinkt weer super super leuk!!! Wat heb ik toch een saai leven als ik lees wat je daar allemaal mee maakt:p. En straks met z'n auto rondtrekken, dat lijkt me echt heeel vettt!
    Geniet er nog zo veel mogelijk van daar!!!! Kijk uit naar je volgende verhaaltje;)

    xx

    Rachel

  • 19 Oktober 2014 - 14:22

    Esther Zegers:

    Ha die Anke...

    Leuk om weer wat van je te lezen.
    Wat maak je toch veel mee.
    Dat je geniet dat is duidelijk mooi zo!

    Hopelijk kun je nog even genieten van je bruine kleurtje!!haha


    Groetjes uit Merselo
    Floor,Robert en Esther

  • 19 Oktober 2014 - 16:12

    Bram:

    Weer erg leuk om je verhaal te lezen Anke!
    Het valt me wel op dat je steeds meer "kakker" wordt... eerst paardrijden, nu zeilen. Ga je ook nog golven? ;)
    Have fun en tot spreeks!

  • 21 Oktober 2014 - 18:03

    Marij:

    Hoi Anke,
    gelukkig dat alles nog steeds goed gaat in Ankeland.
    Mooi om te lezen wat je daar allemaal overkomt, en zo te lezen sta jij je "vrouwtje " wel om f****** lastige klanten de weg te wijzen.
    Geniet van de voorpret van je holiday-planning en in afwachting op je volgende verhaal;
    toedels, Marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 726
Totaal aantal bezoekers 24601

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: