De feestdagen! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu De feestdagen! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu

De feestdagen!

Blijf op de hoogte en volg Anke

01 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Hallloootjes

Ten eerste! GELUKKIG NIEUWJAAR!

Terwijl het bij jullie sneeuwt schijnt hier de zon volop! Daarom ga ik nu ook redelijk vaak naar het strand (Mission Bay). Nu dacht ik laat ik me eens insmeren zodat ik niet verbrand... Nu ben ik een paar plekken vergeten in te smeren zoals mijn knieholtes. Alsnog (mega)verbrand dus haha!

Hier gaat alles nog steeds meer dan super! Ik heb weer wat leuke dingen gedaan en ga nog meer (super) leuke dingen tegenmoet.

In de afgelopen weken zijn er (uiteraard) weer een aantal feestjes geweest waar ik naar toe MOEST! Zo was er een Nomads social met alle agents, een staff party en een INTERNeX kerstfeestje. Daarnaast zijn de kerstdagen ook voorbij waar we ook wel wat gefeest hebben!

Met de staff party gingen we naar een soort waterpark net buiten Auckland. In dit park stonden allemaal tentjes waar er een van voor ons gereserveerd was. De mannen gingen bbqen terwijl de rest begon met het genieten van de wijn. Spelletjes werden gespeeld en kadootjes werden uitgedeeld. Iedereen moest een draagbaar kado meenemen, dus een pet/jurk/pruik of zoiets. Na het uitwisselen van deze kado's moest iedereen deze ook echt dragen, zie foto's op FB. Na het waterpark zijn we nog even richting de Camel bar gegaan om het feestje af te ronden.

Ook het INTERNeX feestje was erg geslaagd. Gezellig wat gedronken een een BBQ gehad. Ook zijn we daarna nog even de stad in gegaan. Onze baas, Chris, was erg vrijgevig en opende een bartap van $500, niet verkeerd dus! Toch was ik vrij moe van de avond daarvoor dus toch maar op tijd naar mijn bedje gegaan!

Nu vieren ze hier natuurlijk ook kerst.. In de zomer.. Wat erg vreemd is moet ik zeggen. Er is absoluut geen kerst gevoel! Wat ik eigenlijk ook wel fijn vond, anders zou ik natuurlijk wel graag bij de familie zijn. Maar om toch de kerst te vieren hebben we op kerstavond met een groepje van (ong.) 8 mensen pannekoeken gebakken. Ofja, ik heb gekeken hoe Veerle en Marieke, met een klein beetje hulp van Astrid, hebben staan bakken. DANKU dames! Heerlijke (kerst) pannekoeken gegeten en wat gedronken. Daarna zijn we nog eventjes de stad in gegaan. Het vreemde is dat met kerst hier bijna alle kroegen om 12u snachts sluiten. Beetje jammer, maar dat mocht de pret niet drukken! Het was een zeer gezellige avond!

Op kerstdag moest ik sochtends werken in de travel shop. Nu werk ik daar nooit, dus ik had geen idee wat ik moest doen. Gelukkig was het bekend gemaakt dat ik geen tripjes kon verkopen. Dus het enigste wat ik de hele dag moest doen was mensen naar de luggage storage wijzen en wifi codes uitdelen. TOP! Nee helaas was dat erg saai en ook een beetje te vroeg voor mij! Het begon sochtends al. Ik stond op, moe enzoo, en liep dus richting de travel shop. Ten eerste had ik geen idee waar de lichtknop zat.. Dus ik in het donker rondzoeken, eindelijk gevonden! Dat maakte het allemaal al ietsie makkelijker. Toen moest ik de deuren openen. GEEEEN IDEE. Ik de sleutel in het slot doen, maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid open. Er was ook niemand van management aanwezig dus kon het ook aan niemand vragen.. Ik via de buitenkant geprobeerd de deur te openen, en gelukkig lukte dat. Helaas is het me niet gelukt om allebei de deuren te openen, dus mensen moesten zich met hun koffers maar door een deurtje persen.

Om wat sfeer te brengen in de travelshop wou ik de muziek aan zetten. Ze hebben overal van die boxjes hangen, dus die probeerde ik aan te zetten. Weer niet gelukt. Die taak heb ik snel opgegeven en heb lekker muziek loos van 9 tot 3 in de travel shop gezeten. Er kwamen ongeveer in totaal 10 mensen binnen. Maar mijn laatste "klant" was zo attent om een ferrero rocher voor me mee te nemen. Dat maakte mijn dag wel!

Na het werken zijn we op weg gegaan naar Laura en Zoe voor een heerlijk kerst diner. De hele dag hadden ze in de keuken gestaan om een ontzettend lekkere maaltijd voor ons te bereiden! En het was echt overheerlijk! Weer gezellig met zn alle wat gedronken, wat spelletjes gespeeld, en uiteindelijk om 4:30 naar bed gegaan!

Nou was het bij mij natuurlijk al een paar uurtjes geleden het begin van 2015. Dus ik ben al klaar met het feesten! Maar ook dat was erg gezellig. Samen met een aantal mensen zaten we in een van de kamers van het hostel. Hier gingen we eventjes wat drinken voordat we op de boot zouden gaan om een 3 uur durende boottocht te maken. Helaas was het weer niet zo goed en werd de boottocht afgelast. Dus uiteindelijk hebben we de hele avond in die kamer gezeten. We hadden opzich wel een gezellig groepje (op een vervelende belg na) dus dat was ook allemaal prima! Rond half 12 zijn we richting de haven gelopen om vanaf daar het vuurwerk van de skytower te bewonderen. Om 5 voor 12 belde papa nog eventjes om me alvast een gelukkig nieuwjaar te wensen. Super lief en ook wel een beetje emotioneel...

Vanmorgen heb ik nog gezellig met de vriendinnetjes geskyped, die al heerlijk aan het indrinken waren om het begin van 2015 te vieren.

Nu staat er 3 januari wel iets heel leuks op de planning! Samen met Veerle ga ik voor 2 weken met Stray (hop off hop on bus) het zuidereiland afreizen. Ik kan niet wachten!! Daarna zal dus snel weer een verslagje komen :)

Zoals jullie kunnen lezen heb ik een erg zwaar leven hier. Bah bah doe niks leuks! Haha nee ik heb het echt zo super, heb super leuke mensen om me heen en ik leef in een van de mooiste landen. Wat wil je nog meer! Nu gaat de focus wel weer even terug naar school, al die feestdagen zijn een beetje afleidend voor mijn schoolwerk. Dus nu weer even knallen en dan ben ik al weer zo terug!

Maak er een mooi 2015 van lieve mensen!


  • 01 Januari 2015 - 05:58

    Nikky:

    Lieve Anke,
    Een heel gelukkig nieuwjaar! Een jaar waarin je veel mag meemaken, maar ook het jaar waarin je weer bij ons gaat komen ::D.
    Ik ben net terug van de foyer waar ik de meeste vriendinnen van je heb gespot.
    Ze vertelden over het skypen en hadden het heel leuk gevonden! Ik vind het allemaal toch maar gek. Dit maakt kerst en de jaarwisseling niet compleet! Nog 3 maandjes! Aftellen...
    Geniet nog daar! Net zoveel als je nu doet. Geniet van je reisje! En tot binnenkort :). Xx

  • 01 Januari 2015 - 11:02

    Esther Zegers:

    Beste Anke

    Op de eerste plaats de allerbeste wensen voor 2015.
    Het jaar dat je weer terug naar Nederland gaat komen.
    Maar eerst nog een paar maanden genieten daar aan de andere kant van de wereld.
    Ook dit verslag heb ik weer aandachtig gelezen je schrijft zo leuk.
    Je zit helemaal in je verhaal leuk!!!

    Geniet ze nog!!!

    Groetjes Floor,Robert en Esther

  • 03 Januari 2015 - 23:12

    Anouk:

    Ha Anke,

    We hebben je vandaag gemist met oliebollen eten!
    Volgend jaar ben je er zeker bij.
    De allerbeste wensen voor 2015.
    Dat je nog maar veel mag meemaken in dat prachtige land.
    Veel plezier op het Zuider eiland. Het is er schitterend dus ik ben heel benieuwd naar je nieuwe verhalen.
    We hoeven nu niet meer te zeggen dat jij volgend jaar terug komt... Het komt al langzaam dichter bij.

    Heel veel groetjes
    Anouk xxx

  • 04 Januari 2015 - 13:16

    HERMAN EN TINY ZEGERS:

    hello ENKIE,
    TJONGEJONGEJONGEdame, wat maak je weer veel mee, een lichtpuntje niet vinden, deuren die open kunnen niet kunnen openen, maar wat WEL te vinden is zijn de plaatsen waar er GEFEEST wordt. Tja verschil mag er zijn. Maar we zijn blij voor je dat je er een leuke tijd van maakt daar GUNDS! als we het zo lezen is het volop genieten, en dat hoort e rook gewoon bij. We zijn wel benieuwd ofdat je uberhaut nog iets aan SPORT doe of zo om je conditie op peil te houden want de korfbaldames snakken naar versterking namelijk. Enkie, geniet ook in 2015 er van, en we wensen je van hier uit dan ook alle goeds DAAR en straks weer HIER voor dit jaar. TOT SNEL..gr Tiny en Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 24599

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: