Time flies! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Anke

24 November 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Hee lieve mensen,

Hoe ongelofelijk het ook is, maar ik ben ondertussen al over de helft van mijn stage! Ontzettend snel gaat het allemaal! Wat uiteraard alleen maar een goed teken is. Ik wil jullie graag mededelen dat ik het ook echt allemaal super vind, heb nog niks om over te klagen en ik voel me helemaal op mijn plekkie hier. Wel is het fijn dat ik weet dat ik over ongeveer 4 maandjes weer terug ben om iedereen weer te zien!

Nou na deze mededeling zal ik weer wat dingen vertellen over mijn tijd in Auckland. Omdat ik dus al over de helft van mijn stage zit word het onderhand wel eens tijd dat ik iets voor school ga doen. Dit heb ik, natuurlijk, zo lang mogelijk uit proberen te stellen. Maar nu moet ik er toch echt aan geloven haha! Hier zal ik binnenkort wat meer over vertellen.

Op stage gaat alles nog goed, we krijgen steeds een beetje meer verantwoordelijkheid en we krijgen wat meer en grotere taken om ons mee bezig te houden. Dit is erg leuk en je merkt ook wel echt dat het gewaardeerd word door de mensen bij INTERNeX, wat altijd fijn is. We gaan nu beginnen aan het organiseren van een kerstfeestje, wat hier inhoud lekker buiten BBQ-en. Dat gaat dus wel weer een nieuwe ervaring worden! Verder zijn we ook bezig met het maken van welkom boekjes voor de mensen die met INTERNeX naar Nieuw Zeeland komen. In deze boekjes moet informatie komen over het land, de cultuur en rondreis mogelijkheden. Om deze boekjes te financieren moet er ook een sponsor plan geschreven geworden. Dit gaat ook de opdracht worden die we op school in gaan leveren. Erg leuk dus!

Naast het werken doe ik ook nog wat andere leuke dingen… Zo af en toe… Om te beginnen hadden we een aantal weken geleden op woensdag en donderdag een feestje. Deze feestjes waren van Stray (woensdag) en Kiwi Experience (donderdag). Omdat wij bij INTERNeX en bij Nomads deze twee tripjes verkopen waren wij hiervoor uitgenodigd. Stray gaf een feestje voor de nieuwe brochure launch, alle agents die Stray verkopen waren hier voor uitgenodigd.

Op woensdag zou de bus om 20 voor 7 vertrekken naar de locatie van het feestje. Helaas moet ik tot 7 uur werken, wat nogal wat stress momentjes bezorgden. Uiteindelijk afgesproken dat ik wat eerder mocht stoppen. Rond 3 uur (in mijn pauze) ben ik naar mijn kamer gesprint om mijn outfit voor de avond, make up en deo klaar te leggen zodat ik me in een rustig momentje me klaar kon maken voor het feestje. Dit rustige momentje kwam rond een uur of 6, ik naar de backoffice (kleine ruimte achter de receptie) om me om te kleden, deo te spuiten en mijn make up bij te werken. Uiteraard komen er dan net klanten om de meeste ongemakkelijk momenten. Met mijn make-up half bijgewerkt en mijn shirt net over mijn hoofd snel weer klanten helpen. Maar ach! Ik heb het gered. Op het begin was het een erg rustig feestje waar veel gepraat werd over de nieuwe brochure. Na een tijdje begon het feestje beetje op gang te komen. Erg gezellig feestje! Op naar feestje 2!

Duss donderdag was ik vrij, wat erg prettig was. Uitslapen, eten, klaarmaken en HOPPA naar feestje nummer 2. Dit feestje was op Waiheke Island, dus met zijn alle op de ferry richting de locatie. Daar begon het feestje al met wat drankspelletjes. Eenmaal aangekomen op waiheke gingen we met de bus naar een super mooie locatie op een vinyard. Dit feestje werd gehouden omdat Kiwi Experience 25 jaar bestond, er was dus ook groots uitgepakt. Er werden spellen gespeeld zoals: Pinata slaan, pie eating contest en er was een photoboot. De foto’s zijn jullie misschien ondertussen wel tegengekomen op Facebook. Charmant! Dit was vanaf het begin een feestje met goede dansmuziek en alles. Weer een top feest!

Naast feesten ben ik ook nog twee weekendjes weg geweest. Mijn eerste weekendje weg was vorig weekend en samen met Marieke en Astrid ging ik naar Mount Maunganui. De trip begon toppie…. We gingen met de nakedbus richting Mount Maunganui, Marieke zorgde even voor wat spannende momentjes hier. Astrid en ik stonden bij de bus te wachten en Marieke was maar nergens te zien.. Wij wachten en wachten, bellen, smsen, appen. Geen reactie. Op een gegeven zei de buschauffeur dat we toch echt moesten vertrekken, astrid en ik toch maar de bus ingestapt zonder os Marieke. In de bus zag ik Marieke net om de hoek komen lopen. Net op tijd! Okeee, dan denk je alles gehad te hebben… Vergeet Mevrouw Astrid haar paspoort. Maarja, hopelijk zouden we hem niet nodig hebben!

Aangekomen in Mount Maunganui werden we recht voor ons hostel gedropt. Ideaal! Helaas konden we nog niet inchecken, dus zijn we maar richting het dorpje gelopen. We dachten we kunnen het beste maar meteen de berg beklimmen dan hebben we dat gehad. Helaas zag het weer er erg onheilspellend uit. Maarja toch maar een poging wagen, misschien zou het wel droog blijven. We hadden twee opties, met de trap omhoog of in rondjes om de berg omhoog (dachten we). We kozen ervoor om rond te berg te gaan. Bleek het toch zo te zijn dat die route niet omhoog ging maar gewoon rond de berg ging haha. Dusjaa lekker rondom de berg gelopen wat waarschijnlijk ook maar beter was. Halverwege de route begon het namelijk flink te regenen!

’s Avonds hebben we op ons hostelkamertje samen met 3 duitse jongens wat gedronken met als plan nog even de stad in te gaan. Rond een uurtje of 11 wouden we ons klaar gaan maken om de stad in te gaan, helaas is het uitgaansleven in Maunt Maunganui ietsie anders dan in Venray dus deelde de jongens ons mede dat alles rond 1uur dicht ging. Aangezien we wel 20 minuten lopen van de stad waren bedachten we ons dat het weinig zin zou hebben. Achja na een leuke avond van drankspelletjes maar lekker naar bedje toe.

De volgende dag gingen we na een heerlijk engels onbijt weer richting de berg om hem deze keer toch maar echt te beklimmen. Wat een geklim! Aardig vermoeiend kan ik je vertellen. Maar zoals je op de foto’s wel kan zien was het t allemaal waard! Wat een uitzicht, niet te geloven. Ik heb Marieke en Astrid nog eventjes laten schrikken door bijna van de berg af te vallen tijdens het klimmen op een van de rotsen. Maar ook dat ging goed. Aan het einde van deze dag ging Marieke weer richting Auckland en zijn Astrid en ik nog voor een nachtje gebleven. Lekker op de bank gehangen en een filmpje gekeken. Astrid kwam met het geniale plan om in de ochtend de zonsopgang te gaan bekijken op het strand. Ook dat was ongelofelijk mooi! Elke halve minuut ziet alles er zo anders uit, kleuren veranderen zo snel. Super mooi! Echt ongelofelijk!
Helaas veranderde het weer heel snel na zo’n mooie ochtend en hebben we de rest van de dag alleen maar regen gehad. Lekker naar een indoor shopping centre geweest waar we onzin hebben gekocht en lekker hebben rond gelopen!

Okee het verslagje is lang genoeg voor nu! Ik vertel snel over afgelopen weekend aangezien ik die heb doorgebracht op de Bay of Islands met Kiwi Experience. Foto’s komen vandaag nog op FB!

Tot snel peeps!
Liefs



  • 24 November 2014 - 11:55

    HERMAN ZEGERS:

    Hello ENKIE

    Motdomme, wat een heleboel buutelaandse weurd d`r ien verwerkt zeg...maar Ja zoveel maanden weg uit MERSELE, dan kan dat, hier doen wij het nog steeds plat, en zo te lezen ENKIE feesten jullie je daar plat, het ene feessie na het andere feessie, geen wonder dat je af en toe de berg verkeert oploopt. Maar tussen d eregels door is te lezen dat je enorm geniet, en dat is tenslotte ook LEREN !! Maaarrrr..je zult NU dus alle tijd moeten gaan wijden aan de schoolopdracht??? We kunnen het niet geloven, maar daar lezen we graag de volgende keer meer over, vanuit de andere kant van de grote zee....gr Tiny en Herman

  • 24 November 2014 - 20:54

    Nikky:

    Zuster!!

    Eindelijk weer een verslag :P!
    Maarja.. dat je daar geen tijd voor hebt, snap ik helemaal! Wat een gave dingen maak je mee! Echt leuk om te lezen! Een ding is zeker.. Hoe ver weg je ook bent, je blijft gelukkig toch Anke! Feesten, lachen, genieten en een klein beetje een flapdrol ;). Heerlijk!
    Maar ik lees ook dat het nu tijd is om een beetje op je grote zus te lijken: Je schoolwerk heel gauw in gaan plannen en afhandelen. Dan heb je daarna weer genoeg tijd om te genieten!!

    Heel veel plezier nog lieve Anke!!!

    Liefs xx

  • 24 November 2014 - 21:15

    Esther Zegers:

    Ha Anke

    Wat een belevenissen weer.....
    En wat leuk om te lezen!!!
    Jij maakt veel mee daar...en je geniet!
    Super Anke.
    En nu veel succes met je schoolwerk!

    Groetjes uit Merselo

    Je nicht Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 24595

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: