De eerste weken - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Blijf op de hoogte en volg Anke

19 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Hallo allemaal!

Het is onderhand al weer veels te lang geleden dat ik iets geschreven heb! Dus hier komt ie dan, een verslag(je) van mijn eerste weken in Nieuw Zeeland.

Ik zal beginnen met mijn stage. Tot nu toe is het erg rustig geweest en hebben we nog niet heel veel kunnen doen. We zitten natuurlijk nog niet in het hoogseizoen van Nieuw Zeeland, dus dat speelt zeker mee. Onze baas heeft ook duidelijk gemaakt dat we nu nog maar even de tijd moeten nemen om dingen van het land te zien aangezien in het in de zomer erg druk zal worden. De dingen die ik tot nu toe heb kunnen doen zijn wel erg leuk. Ik heb al een aantal oriëntaties bijgewoond, uiteindelijk is het de bedoeling dat Jeroen en ik die alleen zullen gaan doen. Een oriëntatie is voor de mensen die via INTERNeX naar Nieuw Zeeland komen, tijdens deze oriëntaties worden allerlei dingen uitgelegd zoals: aanvragen van een pinpas, telefoonnummer en rondreis mogelijkheden. Ook word gezorgd dat ze weten waar ze heen moeten om hun verblijf te vinden. Voor de rest is het vooral veel promoten van wekelijkse activiteiten, dit doen we via Facebook en word press.

De wekelijkse activiteiten zijn georganiseerd via het hostel, we hoeven dus alleen te promoten. Elke dinsdag is er een $1,- per slice pizza night. Voor de mensen die in het hostel werken (IK DUS) is de pizza gratis… Lekker goedkoop avondje dus! Voor de rest is er ook nog een kroegentocht elke donderdag (wat ook gratis is voor mensen die in het hostel werken), deze kroegentocht promoten we ook via Facebook. Ik ben tot nu toe nog maar een halve keer mee geweest op de kroegentocht, halverwege ben ik omgedraaid omdat ik de volgende dag vroeg moest werken in het hostel, erg verstandig al zeg ik het zelf...

Het werken in het hostel is erg leuk! Het is even allemaal wennen , het systeem is beetje lastig. Ik heb nu 1,5 week training gehad, en zal in totaal volgens mij 2 weken training krijgen. Ik begin het systeem eindelijk een beetje te snappen wat wel een flinke opluchting is! Zoals ik in mijn vorige verslagje al schreef slaap ik op de kamer met allemaal mensen die hier werken, dit is echt super! Het is gewoon heel gezellig en we kunnen echt lachen met elkaar. Ik dacht op het begin dat ik er misschien een beetje moeite mee zou hebben, maar tot zover bevalt het me echt goed! Het is wel zo dat je natuurlijk weinig privacy hebt, maar tot zover mis ik het nog niet!

Ik vermaak me onderhand ook wel goed met de sociale activiteiten. De eerste pizza avond die ik meegemaakt heb was top! Na het eten gingen we nog op stap met de mensen van het hostel. Als eerste gingen we naar een tweede Nomads hostel in Auckland, het personeel van beide hostels kent elkaar heel goed dus het was leuk om iedereen daar ook te leren kennen. Omdat ik nieuw was kreeg ik mijn eerste drankje gratis (+ 4 a 5 shotjes), niet vervelend! We zijn daarna nog naar een andere bar geweest, ik had helaas nog beetje last van mijn jetlag dus ik ben daarna snel naar huis gegaan.

Het weekend daarna ben ik naar Waiheke geweest, nou dat was echt SUPER! Je kunt je ogen niet geloven, het was zo mooi (de foto’s staan op facebook)! Samen met Julia, een Duits meisje dat via INTERNeX in nieuw zeeland stage loopt, ben ik met de boot richting Waiheke gegaan. Toen begon het al, dolfijnen!! Er sprongen dolfijnen rond de boot! Nou vanaf toen kon mijn dag al niet meer stuk. Op het eiland aangekomen hebben we de bus gepakt en zijn we op alle mooie plekjes uitgestapt. Het was echt ongelofelijk mooi! We hadden ook net geluk met het weer, het zonnetjescheen (in de winter)!

Vorige week was het vooral veel werken in het hostel. Op dinsdag was er uiteraard weer de pizza avond, ik ben daarna vroeg naar bedje gegaan ivm werken de volgende dag. Op woensdagavond hadden we een huisfeestje met de mensen van het hostel! Super gezellige avond, met zijn alle hebben we wat gegeten en gedronken, en een aantal drankspelletjes gedaan… Uiteindelijk lag ik om half 6 s‘ochtends in bed.

De dag erna was de kroegentocht, omdat ik nog aardig moe was van de dag ervoor heb ik dus maar een halve kroegentocht gedaan. Had misschien toch niks met verstandig zijn te maken.. Ook wist ik dat er vrijdag een afscheidsfeestje was van een van mijn kamer genootjes. Zij ging weer terug naar België. Ik kende haar nog niet zo lang, maar we hebben het in deze korte tijd wel erg gezellig gehad! Ook dat feestje was zeer geslaagd, helaas was het gevolg wel dat ik de hele zaterdag in mijn bed heb gelegen om bij te komen..

Op zondag ben ik met een aantal meiden naar westcoast vertrokken. Een van de meiden had een auto te leen gekregen van haar host familie. IDEAAL, dachten we… na 45 minuten onderweg te zijn geweest kregen we de auto niet meer gestart, daar stonden we dan… Op een uitkijkpunt, 5 meiden en 0 verstand van auto’s. Gelukkig schoten uiteindelijk twee mannen met verstand van auto’s ons te hulp. Op het begin dachten ze niks te kunnen doen omdat het klonk als of de accu leeg was, ze hadden geen startkabels bij. Na ongeveer 20 minuten kwam de oplossing, het alarm op de auto stond aan! 1 knopje ingedrukt en het probleem was opgelost! Mooi, we konden weer verder. Ook hier was het super mooi, mooie stranden, belachelijk hoge golven en super uitzicht! Na een tijdje dacht ik, weet je wat ik moet ook eens proberen te rijden (aan de linker kant). Zoals de meeste ook wel weten ik ben beetje onhandig….. dus ik stap in de auto, en wat een lawaai!! Het alarm ging af, ik had geen idee wat ik deed dus ik wist ook niet hoe is het moest stoppen. Uiteindelijk toch gelukt, en daar ging ik dan de weg op! Het ging redelijk, eerste keer schakelen sloeg ik mijn hand kei hard tegen de autodeur (ook het schakelen zit aan de andere kant)… Maar het ging redelijk. Totdat ik een berg af reed en de auto er voor de tweede keer besloot mee op te houden. Gelukkig hebben we ook dat op kunnen lossen! En al met al was het weer een topdagje! Ik zet binnekort de foto’s van dit uitstapje op facebook!

Oja.. afgelopen week heb ik ook nog mijn telefoon in de wc gedropt, hij doet het inmiddels wel weer. Ik ben natuurlijk ook wel een beetje onhandig zoals de meeste van jullie wel weten..

Poeehh sorry voor het lange verslagje, hopelijk hebben jullie er toch een beetje van genoten!

Tot spreeks lieve mensen!

  • 19 Augustus 2014 - 08:46

    Wilma Zegers:

    Heej Anke,

    Wat keek ik uit naar jouw verslag. Niet meer zo lang wachten.Ik lees veel gezelligheid maar ...wat doet NZ voor jou...wat ben je verstandig m.b.t. uit gaan...
    Verder lees ik dat je het erg naar je zin hebt en dat doet mij goed.
    De foto's zijn meer dan geweldig: wat ..pootje baden in de zee in de winter? Gelukkig heb je je witte das om!!
    Liefs en kus

  • 19 Augustus 2014 - 08:56

    Esther Zegers:

    Ha Anke

    Super leuk om te lezen zeg!
    Je maakt van alles mee daar werken, stage, en de omgeving verkennen....
    Leuk dat je al zoveel mensen hebt leren kennen dan voel je je ook als eerst thuis daar!

    Geniet nog van alle mooie belevenissen en ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Dit verslag heb ik gelezen met een lach prachtig om te lezen hoe je jezelf omschrijft en kent hihi

    Groetjes uit Merselo van je nicht

  • 19 Augustus 2014 - 10:24

    De Grijze Oude Man:

    Ha meid! Fijn dat je zo spontaan weer een verslag op 'het net' geplaatst hebt. En wederom mooi en onderhoudend geschreven; dat gaat je goed af en je krijgt er meteen een reisverslag van (en wij een goed beeld van je activiteiten). Geweldig dat het zo goed gaat en dat het je bevalt. We vinden (de meeste) dingen die je beleeft prachtig om te lezen (niet allemaal dus; je begrijpt wel welke dat zijn........:-)).
    Ga lekker door met genieten en werken. We hope je snel weer te spreken via skype.

    Groet, kus en knuffels!

  • 19 Augustus 2014 - 13:11

    Valerie:

    Joehoeeee Anke :D

    Leuk verhaaltje!! Word er vrolijk van :D zeker dat je de dolfijnen hebt gezien, echt jaloers
    Je bent idd verstandig dat je met de kroegentocht eerder maar huis gaat, zo ken ik je niet haha.. Heb je de kroegentocht wel al een keer in het geheel meegemaakt? En in het hostel, hoe heet het en heb je daar ook foto's van? Dan kan ik zien waar je werkt en hoe je slaapkamer eruit ziet!
    Moet lachen om de reactie van die grijze oude man, dat die niet alle dingen die je beleefd prachtig vindt, zou zeggen blijven shotten en de volgende keer om 7 uur thuis komen haha ( sorry Theo) maar wel zuinig zijn op je telefoon he!!

    Tot snel :D
    Dikke kus en knuffel voor jou x

  • 19 Augustus 2014 - 14:06

    Bram(metje):

    Ha die Anke!

    Wat vervelend zeg... al die gratis uitstapjes, drankjes en gezellige mensen. Hopelijk mag je de eerste periode rustig aan doen en ga je nog leuke dingen doen behalve aan de receptie staan in een minder drukke periode en je telefoon uit de wc vissen. Uh, wacht eens even!? Dat doe je!!! Kei tof voor je!
    Ik zou zeggen: Doe leuke dingen, doe gekke dingen, doe mooie dingen, doe interessante dingen.. maar vooral.. geniet!
    Hopelijk binnenkort weer een interessant verslag(je) van je met nog meer toffe dingen!

    Groetjes!

  • 19 Augustus 2014 - 20:09

    HERMAN ZEGERS:

    Hallo ENKE....motdorrie an toe zeg, ik vond van het hele verhaal het knapst dat alles zo RECHTLIJNIG geschreven stond, daar moet je normaliter toch nuchter voor zijn dacht ik, knap, want als we dit zo lezen is het feessieinfeessieuit !!
    We lezen in ieders geval veel van je avonturen daar, en tja, die telefoon in de wc-pot, dat is toch ozo begrijpelijk, en dan hebben we nog het voordeel dat we je vader kennen, toch zo duidelijk...ENKE geniet zo verder, en we wachten gewoon weer het vervolg af van je reis daar, en....volg een cursus....wat moet er links gebeuren als je rechts bent...kan helpen...met MERSELSE groeten Herman en Tiny

  • 20 Augustus 2014 - 16:01

    Lonneke:

    Oeeef Anke, als ik dit lees kan ik ook niet wachten om Waiheke en West Coast te gaan zien haha. Superleuk om te lezen! Tot snelll:)

  • 21 Augustus 2014 - 19:09

    Marij:

    Hoi Anke,
    wat fijn dat alles lekker loopt, ( behalve die auto dan), tja en links rijden is op zich al een kunst dus ; KNAP hoor!
    Geniet volop nu in 'the slow season" straks in de zomer daar komen er nog drukke dagen genoeg.
    Groetjes uut Mersele.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 24607

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: