Super tijden! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu Super tijden! - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Anke - WaarBenJij.nu

Super tijden!

Blijf op de hoogte en volg Anke

13 September 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Hallo Hallo,

Het is onderhand alweer te lang geleden dat ik iets van mezelf heb laten horen. Maar alles is nog steeds super hier!

De afgelopen tijd heb ik het rustig aan gedaan met het bezoeken van verschillende dingen. De meeste activiteiten zijn heel duur en het leukste met mooi weer. Nu is het hier wel lente, maar helaas is het weer nog steeds niet super. Op af en toe een mooie dag na, regent het heel veel. Daarom ben ik aan het wachten op gegarandeerd mooi weer voor alle dure activiteiten.

Wel ga ik nog elke week naar de pizza-avond en kroegentocht. Wat tot nu toe nog elke week super leuk is! Zolang het leuk blijft, ga ik hier uiteraard mee door. Wat vooral leuk is met deze dingen is dat je elke week meer mensen leert kennen en het dus steeds gezelliger word.
Op het werk gaat ook alles goed. Ik werk twee dagen in de week in het hostel en 3 dagen voor INTERNeX. In het hostel ben eindelijk een beetje gewend aan het systeem, alles gaat een stukje makkelijker. Nog steeds vind ik sommige dingen wel lastig uiteraard. Laatst had ik mijn spannendste werkdag ooit. Ik had voor de eerste keer een shift alleen, van 7 tot 11 zou ik alleen achter de receptie staan. Nou prima opzich, ik wist wat ik moest doen dus ik dacht komt allemaal wel goed! Tot er rond ongeveer 10 uur een man naar de receptie kwam.

Deze man had de nacht ervoor in het hostel geslapen in een privé kamer. Niemand anders kan deze kamer dus op. Helaas was hij ervan overtuigd dat dat wel was gebeurd.. Dus ik garandeerde hem dat alleen hij de sleutel van die kamer had en dat er niemand anders zijn kamer op kon. Toen begon het… “Criminelen volgen mij altijd, en ze willen mij injecteren.. ik ben gisteren geïnjecteerd door iemand”. Tja hoe reageer je daar op.. Ik hem weer gegarandeerd dat er niemand op zijn kamer geweest was.. Maar dat geloofde hij niet. Hij vroeg waar ik vandaan kwam, en of hij mij kon aanklagen. Ik uitgelegd dat ik uit Nederland kwam en dat aanklagen best mocht maar een beetje vreemd was. Op een gegeven moment zei hij dat hij dan maar naar Ankeland moest gaan (naamkaartje) want daar was alles schijnbaar veel beter. Ook geen idee hoe ik daarop moest reageren dus ik lachte maar een beetje ongemakkelijk haha. Toen werd hij boos.. Hij begon in een keer te schreeuwen, ik schrok daar zo van dat ik echt even een sprongetje maakte. Gelukkig was er ondertussen iemand in het kantoor achter de receptie gaan zitten, en op het moment dat die man begon te schreeuwen stormde hij (Ben) naar buiten om me te helpen. Uiteindelijk heeft ben het voor me opgelost omdat ik echt een beetje aan het trillen was. Achja, alles is goed gekomen en ik ben weer een ervaring rijker!

Op stage gaat alles ook goed. We doen alle orientations nu alleen en dat gaat steeds makkelijker. Ook krijgen we steeds meer taken vanuit stage. Zo moeten we bijvoorbeeld een welkomsboekje, soort tijdschrift, gaan maken voor alle mensen die in Nieuw Zeeland aankomen. Hiervoor moeten we sponsors gaan werven en dat soort dingen. Erg leuk dus!

Een andere opdracht waar we aan gaan werken is het opzetten van een internship programma voor mensen uit Australie en Nieuw Zeeland die graag stage willen lopen in het buitenland. Dus in plaats van dat INTERNeX alleen mensen naar Nieuw Zeeland haalt om stage te lopen willen ze nu ook mensen uit Nieuw Zeeland op stage sturen. Dit is nu nog alleen nog idee en mogen wij dus verder gaan uitwerken.

Afgelopen weekend was Chez Thomas, iets wat altijd super leuk is en wat ik dus ook jammer vond om te missen. Maargoed ik heb even lekker met heel chez thomas geskyped, wat wel erg leuk was! Heel grappig om iedereen zo te zien. Zou niet weten wat ik zonder skype zou moeten! Dus bedankt Chez Thomas voor het skypen!!

Okee over iets meer dan een week staat er iets super leuks op het programma. Samen met Jeroen ga ik een Stray trip doen. Dit is een bus die door heel Nieuw Zeeland rijd en stopt op alle plekken die je moet zien! Dit is dus een erg goede manier om in een keer veel te zien van het land. Voor 5 dagen gaan we reizen rond het noordereiland. Hier heb ik echt super veel zin in, kan niet wachten om dat allemaal mee te gaan maken.

Okee dit is weer even genoeg voor nu. Skype, whatsapp of SMS me als er belangrijke (of niet zo belangrijke) dingen gebeuren in Venray/Merselo en omstreken! Ik wil graag op de hoogte blijven!

Heel veel liefs vanuit de andere kant van de wereld!

  • 13 September 2014 - 08:45

    Wilma:

    Het is zo mooi te horen en zien hoe je het daar naar de zin hebt.
    Het skypen helpt ons veel, dat had ik van te voren niet verwacht. Toch zitten we iedere keer weer met smart op je verhaal te wachten

    liefs en kusjes

  • 13 September 2014 - 08:59

    Theo:

    Ha jongedame.

    Naast onze contacten via skype en whatsapp is het telkens weer leuk om je verhalen te lezen. Zeker ook omdat je jouw belevenissen zo beeldend weet te omschrijven. Regelmatig (en vaker nog) blijven doen dus (maar dat wist je natuurlijk al). Goed dat je je draai in het werk hebt gekregen en dat er leuke stageopdrachten tot ontwikkeling komen. Dat geeft inhoud en plezier aan je verblijf daar. Ik ben benieuwd naar de resultaten, maar met jouw creativiteit en inzet gaat dat zeker wat moois worden.

    Op zich had die man natuurlijk helemaal gelijk; als je dan toch een leuk plekje zoekt om te zijn dan kun je zeker voor Ankeland kiezen. Altijd gezellig en wat spannends te beleven.................!!!

    De rondreis is natuurlijk een mooi vooruitzicht en ik kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt. dat is de slagroom op deze toch al geweldige periode in je leven. Geniet er van.

    Heel veel knuffels!!!!

  • 13 September 2014 - 11:52

    Nikky:

    Zuster!!!
    Super vet allemaal.. en Anke-land hahahaha.. die houden we erin ;)
    Leuk om weer een verslagje te lezen van je avonturen! Ik ben ook heel benieuwd hoe de stray trip is!
    Ik app je binnenkort voor een skype-date.
    Liefs xx

  • 13 September 2014 - 12:35

    Jacqueline:

    Ha die Anke,

    Leuk om je verhaal te lezen, en dat je het erg naar je zin hebt.

    Groetjes van ons allemaal

  • 13 September 2014 - 16:01

    Bram:

    Ha die Ankelander!

    Dan is die man die ik had ingehuurd toch door de douane gekomen! Ik hoorde van hem dat hij je goed te pakken had genomen... Grapje natuurlijk!

    Fijn om te horen dat je het nog steeds goed naar je zin hebt. Ik ben vet trots op je! Maar dat weet je wel.

    Alvast heel veel plezier gewenst met die leuke activiteiten die je gaat doen! Mag je gelijk wat leuke foto' van de hotspots maken. Ben ik erg nieuwsgierig naar!

    Groetjes,
    Bram

  • 15 September 2014 - 16:00

    Herman En Tiny:

    HELLO ENKE, tja het is nog steeds een beetje Engels voor ons allemaal. We merken dat je erg op je plek bent daar gunder waid, je hebt het naar je zin, je gaat dingen ontdekken die er te ontdekken zijn, en je geniet volop, wij denken, dat dit ook een onderdeel moet zijn van zo`n onderneming als waar je aan bezig bent. Dus nu vooral goed je ogen de kost geven bij die rondreis, en we horen weer graag wat je daar dan allemaal hebt mee gemaakt. d`r zal hendig wel weer eens een "gekke" kerel rondlopen die zo`n Dutch milchmaisje wil imponeren met rotopmerkingen.....niet op ingaan, en gewoon blijven lachen....gr van uit het groothertogdom Mersele...Tiny en Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, New Zealand

Anke

Actief sinds 02 Maart 2012
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 24639

Voorgaande reizen:

29 Juli 2014 - 23 Maart 2015

New Zealand..

02 Juli 2012 - 30 November -0001

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: